~Rohayuz~
Ratuku: RAYA, RAYA, RAYA!!!

Ratuku

Kaulah segalanya untukku. Kaulah luahan hati ini. Tak mungkinku melupakanmu. Tiada lain yang ku harapkan hanya kau ...

Sunday, September 27, 2009

RAYA, RAYA, RAYA!!!

Salam Lebaran utk semua. Raya tahun ni anak laki aku dah masuk 2 thn. Syok la sikit nk g raya sbb dia dah boleh jalan x yah nk dukung2 lagi. Tahun ni kami sekeluarga beraya d'perantauan sbb cuti kejap sangat lagi pun bulan 11 dah cuti sekolah. Alang2 balik ujung tahun jer la. Sekali sekala beraya d tempat org ni seronok gak. Tambah2 lagi beraya kat Kepulauan Borneo ni. Ramai anak perantau yg x balik. Jadi kami beraya sama2 la.

memandangkan dah ada family n umah sdiri ni aku terpaksa la buat persiapan raya lebih sikit. klu aku x buat sapa lagi yg nk sediakn juadah, nak kemas umah, nak sediakan baju raya suami n anak. klu dulu pulang beraya d kg x pe la balik jer semua dah siap. Tolong apa yg patut jer. Penat jugak tambah2 dgn keadaan aku skrg yg tgh preggy ni. Dalam x larat sempat jugak aku sediakan juadah utk kawan2. Raya pertama sempat masak laksa. Buat laksa ni kena sedaikan 2 jenis kuah sbb ada yg x mkn laksa kelantan dan ada jgk yg x suka laksa penang. Jadik aku buat 2 jenis kuah la atas permintaan. Raya ke-2 aku x msk sbb dah plan ngan suami raya ke-2 kami keluar beraya umah kawan2. Raya ketiga lak masak nasi dagang. OK jugak la walaupun 1st time aku buat. Ingatkn dah x menjadik. Maklumla sblm ni makan yg mak aku masak jek. Bila dok jauh baru tau...hhehehehe...bagi yg x mkn nasi dagang aku sediakan nasi impit ngan kuah kacang. Last sekali aku msk nasi ayam pada raya ke-5. Inipun sbb ada kwn2 yg x sempat dtg masa raya pertama n ketiga. Penatnya tuhan saja yg tau... maklum la semua d buat sorg. Kebetulan pembantu umah pulak balik beraya. Kata nk dtg raya ketiga tapi sampai seminggu pun x dtg2 lagi. Raya sakan pulak dia....

Aku ni byk bercerita jer. Nk tempek gambar x der kikikiki... kamera beli samapai 3 ketul tapi satu pun aku x guna. Dah malas x der mood nak wat cam mana...bkn leh paksa2 kn...kn...kn.... Nak amik gamabr ni pun nk kena tgk mood jgk. Mls nk posing2 ni....hehehhe... cauuuuuu....

1 Comments:

Blogger rizal del tapairo said...

oit meks...
aku dah kawen dah pon...tapi belom ade anak lagi..on d way...

8:00 AM  

Post a Comment

<< Home


Web Counter by TrafficFile.com